lite bättre än alla andra!

Bondeliv!

Kategori: Allmänt

nu ska ni få höra om mitt bondeliv,
gårdagen:
Hanna går upp i vanlig tid halv sju, ni inser att jag kommer orka gå till skolan varje dag va? iaf, pappa säger att det är sprätt väder! (ska alltså vända halmen, i med de regnat så att de går att pressa) så efter tre timmar, studsade jag i traktorn i med jag ganska liten och den lilla traktorna är värdelös i komforten(!!!) halv 9 till halv 12 så var jag färdig :) Körde på vägen alldeles ensam för första gången! ajajaj, de faktiskt ganska kruxit de där med att växla osv! iaf när man ska följa regler på gatan (a) sen kom jonas och fikade och traggade med oss i evgheter! när han åkt började jag och pappa på att skruva av hans grenrör - vi hant inte bli klara så jonas hjälpte till en halvtimme! WOW! sen försökte vi pressa men de var för blött :o så jag (under eget insiativ) satte igång med maten, skalade potatis, fixade löken och stekte den, stekte fläsk!! men mamma fick hjälpa till med såsen, MEN jag hade helt klart klarat de själv också! jag ganska duktig ^^


den stora FINA traktorn
som inte går att sprätta med :/

Kommentarer

  • ida säger:

    åhåå, tackar för kommentaren hannisen :d

    2008-08-16 | 13:16:26
    Bloggadress: http://ajjda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: