lite bättre än alla andra!

hur allt vänder på en sekund

Kategori: Allmänt

Det är lustigt hur allt kan förändras över en natt, igår var jag en lycklig tjej! Nöjd och glad, kände att livet lekte med mig. Idag har jag en klump i bröstet, det är jobbigt att andas. Men de beror inte på att mitt liv är sämre idag än igår, utan för att vi människor är skapta för att bry oss om andra. Jag skulle gärna släppa allt, men när en liten människa är inblandad går det bara inte. Mitt lilla liv, mitt älskade lilla liv som ännu inte förstår vad som händer runt honom. Möjligen känner han av att allt inte är som de ska, men hur illa det egentligen är kan han inte förstå. Det är som att kolla på film, det går inte att påverka, du kan bara vänta för att se hur det ska sluta. Väntan är den jobbigaste känslan som existerar. Hur allt bara kan vända på detta viset är skrämmande, hur bunden jag känner mig. Igår hade jag planer för framtiden, idag vågar jag inte tänka så långt. Jag hade glömt hur de kändes att inte kunna planera, bara vänta och se, ta dagen som den kommer. För påverka något de kan jag inte göra.. Hela mitt liv har jag levt efter er, när jag var liten trodde jag att bara jag blev stor så skulle allt lösa sig. En del problem försvann, men problem föder ofta nya problem. Då kunde jag inte heller påverka er, men då gällde de bara mig. Nu finns de ett annat litet liv som påverkas. Jag står längre bort nu, jag kan bara hoppas att allt är bra när jag inte är där. Rädslan när telefonen ringer, idag kom det samtalet jag hade väntat på. Jag trodde jag var förberedd, men hela min värld rasade återigen. Men jag står här med öppna armar beredd att släppa allt för dig. För du ska få ett fint liv, det lovar jag dig. Jag lever för dig älskade!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: